Tuesday, September 8, 2009

Bengkek=Bengang=Boleh Blah Laaaa


ibu kadang2 nyampah je dok area kampung. eventhough dekat ngan my parents. pada yang tak tau, sekarang ni dok kat sebelah umah parents. actually, rumah sewa my parents tp since my mom da kick-out the previous renter (susah tul bangsa yang x sedar diri menompang kat tanah tumpah darahku, even kita serumpun-BAYAR LA SEWA!!!!), sian my mom...





so, bbuih la mulut my mom soh kami 3 beranak dok umah tu...last2 jadi gak





sebenarnya ibu memahami, kesian & simpati ngan wanita yang kena jadi fulltime housewife (kes terpaksa la ni) bahagian masing2 la kan? da anak 5 - 6 orang (cucu toksah kira la) , better la dok umah. didik anak btul2. arghhhhhhh!!!!,





ibu terus terang cakap, leh pitam kalo tak keje (mentally & financially). dalam kesian2 kat diorang ni, bolah lak dok jaja cerita PUAKA pasal ibu...





"hei musibat (da lama tak guna wording ni), ko dok umah jaga anak cucu leklok. takyah buat talam 2 muka depan aku...aku tau ko da takde benda nak buat kat umah & boring tunggu laki ko balik dari keje. so, utk isi keboringan ko, dok cerita bende ngarut pasal aku...(why me? why?). aku nak marah pon bukan ada bukti rakaman ke, hape ke. Tp aku takan tiba2 nak serang kan?"


Aku wanita bekerjaya, watpe layan musibat mcm ko.





Rileks je, pesan en eric. Satu perkataan je yang aku nak tujukan pada musibat ni...





KAMPUNG!!!!!





(entry ni utk seseorang yang aku pasti takkan pandai buka internet hahahaha, korang pandai kan????)





tak sabar nak masuk rumah baru huhuhuhu

3 comments:

zerol_ewan said...

ape kes tu nyah?? susahkan ada manusia jenis dengki2 ni..

WANNAD said...

weh..kt dunia ni mmg byk musibatla..ingtkn kt UTm je yg ade..cpt2la hang pindah,nnt raye ble jejln umah br jmpe mikhail..'kampung' tu mmg real musibat

ibugulaiLOMAK said...

tul non...aku tertekan...dlu pasal aku x anta anak aku kat umah dia...dia bengkek kat aku. mcm da nak merajuk penjaga anak aku dibuatnyer dek penangan ala-musibat dia tu...(wannad pun da pandai guna word 'musibat'). aku rasa kita kena wat kelab 'anti musibat'